T-Mobile gaat mobiel internet afknijpen

Vanaf 4 april voert T-Mobile nieuwe abonnementen in voor smartphonegebruikers. De downloadsnelheid wordt opgevoerd maar na verbruik van 1 GB wordt er zwaar geknepen.

De snelheden van mobiel internet gaan bij de nieuwe abonnementen van T-Mobile omhoog van 2,0 naar maximaal 7,2 Mb per seconde.

Terug naar 64 Kb/s

Het internetgebruik is wel nog steeds onbeperkt, stelt T-Mobile. Maar bij veel verbruik wordt er zwaar geknepen. “Na het bereiken van 1GB aan data zal de snelheid worden teruggebracht naar 64kbps”, stelt de provider. Het is voor het eerst dat T-Mobile mobiel internet gaat afknijpen na het bereiken van een datalimiet. Het limiet van 1 gigabyte geldt per maand.

“Ik denk dat 95 procent van de klanten dat wel ongeveer voldoende vinden”, aldus een zegsman van T-Mobile. “De meeste klanten zullen daar dus totaal geen last van hebben.” Of met het toenemende dataverbruik van smartphones de 1 gigabyte grens automatisch mee gaat schuiven kan de woordvoerder niet zeggen. “Ik kan wat dat betreft niet in de toekomst kijken. Maar waar nodig zullen we weer met verfrissende, innovatieve nieuwe dingen komen”, luidt het antwoord.

Niet ideaal

Grootverbruikers wijzen erop dat smartphones met 64 Kb/s niet goed uit de voeten kunnen. “Praktisch betekent het echter dat je iPhone nagenoeg onbruikbaar wordt voor mobiel internet”, schrijft One More Thing. T-Mobile kiest liever niet voor deze “negatieve insteek”. “Kijk, er is altijd wel weer wat op af te dingen. Maar ik denk dat we hier een prima oplossing hebben voor de meeste mensen die op iPhone zitten. In de realiteit zal het zeer weinig voorkomen dat mensen weer teruggaan naar 64 Kb/s en er is altijd een mogelijkheid om een extra gigabyte te kopen”, zegt de woordvoerder. “Maar iedereen weet dat 64 Kb/s natuurlijk niet ideaal is.”

T-Mobile is wel nog de enige grote provider in Nederland die niet na het bereiken van een datalimiet per megabyte gaat afrekenen. Daarmee wil de telecomprovider zich afzetten tegen de concurrenten KPN en Vodafone, die wel een harde datalimiet hanteren. Op de site van T-Mobile zijn meer details te vinden over de nieuwe abonnementen.


Bron: Webwereld.nl

Nieuws

Gespreksgestuurde verkenning en uitgelichte antwoorden met AI: online vindbaarheid krijgt een nieuwe betekenis

Online zoeken verandert snel. Mensen typen niet meer alleen korte zoekwoorden in Google. Ze stellen complete vragen aan zoekmachines, ChatGPT...

Lees meer

Nieuws

Cybersecurity verschuift naar AI-agents: waarom je datadeling standaard moet uitzetten

AI verandert snel van slimme assistent naar digitale collega. Waar organisaties eerst experimenteerden met losse prompts en tekstgeneratie, komen AI-agents...

Lees meer

Nieuws

Waarom ICTloket.nl kiest voor Maastricht en Maastricht-Airport als internationale hub voor online marketing en digitale strategie

Zuid-Limburg is al eeuwenlang een regio van verbinding. Niet alleen tussen mensen en culturen, maar ook tussen landen, kennisinstellingen, ondernemers...

Lees meer
T-Mobile gaat mobiel internet afknijpen

Zullen we samen jouw ideeën tot leven brengen?

Ik maak graag vrijblijvend kennis om mee te denken over jouw plannen. Met mijn ervaring en netwerk help ik je om ideeën om te zetten in concrete en succesvolle resultaten.