TikTok en de doelgroep <25

Met de populaire TikTok app kunnen korte hippe filmpjes worden gemaakt en voorzien worden van visuele effecten, stickers, teksten en o.a. muziek. In veel populaire filmpjes staan uitdagingen en dansen, zingen, sport en humor centraal. Gebruikers kunnen filmpjes liken, delen en reacties schrijven zoals gebruikelijk op sociale media. De advertentiemodule van TikTok is nog niet geheel uitgerold en daarom bestaat er een inschrijfmogelijkheid om in de toekomst deel te gaan nemen.

De missie van TikTok is om de fantasie, kennis en belangrijke momenten van de wereld te bekrachtigen en te delen. Het platform is een thuis voor creatieve expressie via video’s die voor een oprechte, inspirerende en vreugdevolle ervaring zorgen. TikTok was vooral populair is Azië, maar het laatste jaar ook populair geworden in Nederland. In Nederland zijn er al meer dan 1 miljoen gebruikers en reden te meer om dit sociale platform eens nader te onderzoeken en met diverse video’s te gaan experimenteren.

Doelgroep
TikTok en andere social media marketing zijn gericht op interactie of het zenden van een boodschap naar een bepaalde doelgroep. De gebruikers op TikTok hebben een relatief lage leeftijd, onder 25 jaar. Social media kunnen worden ingezet om invloed uit te oefenen, zogenaamde influencer marketing, maar ook voor naamsbekendheid, exposure en conversies te realiseren (doelen zoals inschrijven op nieuwsbrief, verkopen, ingevulde contactformulieren e.d.).

Voordeel
Groot voordeel van het inzetten van social media is dat ze relatief goedkoop, kansrijk en snel inzetbaar zijn. Een leuk filmpje op TikTok is snel in elkaar gezet en voorzien van leuke effecten. De social media kanalen die wij beheren en inzetten voor onze klanten bestaan o.a. uit: LinkedIn, Facebook, InstagramTikTok, YouTube, etc.

Lees het laatste nieuws op TikTok en bezoek het nieuwe profiel van Aaron Mulder: @marketingpioneer

admin
18/04/2020; 10:08