Web analytics

Meten is weten! De effectiviteit van campagnes kunnen dankzij grondige analyses worden gemeten. Het instellen van doelen om de gehele sales-funnel inzichtelijk te maken is daarbij een cruciaal onderdeel. Welke zoekwoord van een campagne levert bijvoorbeeld een verkoop op (en bijbehorende verkoopbedrag). Welk zoekwoord zorgt voor hoge of lage bounce-percentages (bezoekers die slechts een pagina bezoeken of direct de website weer verlaten)? Alvorens een campagne op te starten kunnen bezoekers-analyses belangrijk inzicht verschaffen over de doelgroep. Diepgaande kennis van analytics of andere webstats is cruciaal.
Andere belangrijke vragen zijn bijvoorbeeld:

  • Hoeveel bezoekers
  • Via welke kanalen
  • Bounce-percentage
  • Geografie
  • Taal
  • Soort apparaat
  • Demografie
  • Productinteresse
  • Lifestyle
  • Concurrentiestatistieken, etc.
Doelstellingen, rendement en meetbaarheid staan voorop. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over online marketing.
LinkedInTwitterGoogle+Facebook
Project
management
Online
marketing
Search engine
optimization
Search engine
advertising
Social media
marketing
Web
analytics
  • ICTloket.nl | Netwerkevenementen, Online Marketing en Projectmanagement
  • | ©2018 ICTloket.nl     Privacy Statement