Binnen deze kennisbank categorie kunt u:
Paginas die vallen onder deze categorie:
- 360°-Feedback
- Activity based costing
- Balanced Scorecard
- BART
- Bedrijfskolom
- Belbin teamrollen
- Benchmarking
- Beslissingstabel
- Besturingscirkel
- BRA (Business Rule Approach) of Bedrijfsregelbenadering
- Brainstormen
- Business Intelligence
- Capability Maturity Model Integration (CMMI)
- Concurrentiebenadering Kotler
- Concurrentiegedrag Kotler
- Concurrentiestrategieën Porter
- Confrontatiematrix
- Core marketing systeem
- CRM Software
- De diamant van Porter
- Deming cirkel
- DESTEP
- Doelgroepbenadering Kotler
- Doorlooptijd / nettotijd
- Fysieke distributie
- Global Sourcing
- Groeimodel Ansoff
- Imago en identiteit
- Inkoopmatrix Kraljic
- Inkoopproces
- Kengetallen
- Klachtenmanagement
- Klantenpiramide Curry
- Klanttevredenheid
- Kosten-Baten analyse
- Onderzoeksmethoden
- Organisatiebesturing
- Organogram
- Positionering
- Productlevenscyclus
- Segmentering
- SIVA
- Six Sigma
- SWOT-analyse
- Visie, missie, doelen en strategie
- Zeven-S model
Elk bedrijf heeft andere doelstellingen. Daarom bestaan er zoveel marketing- en managementmodellen die toepasbaar kunnen zijn voor het bedrijf.
Deze modellen bevatten kennis en kunde van specialisten, zijn theoretisch onderbouwd en kunnen in de praktijk worden getoetst en toegepast.
De voordelen van het gebruik van deze modellen zijn enorm groot. We denken bijvoorbeeld aan risico verlaging, kortere doorlooptijden, lagere kosten en een beter resultaat.
In de praktijk zal niet elk model van toepassing zijn bij ieder bedrijf. Het is belangrijk een selectie te maken, uit de stappen of onderwerpen, die in een model opgenomen zijn. Het is dus niet verstandig alle aspecten blindelings van het model over te nemen en toe te passen.
Gebruikers die hebben bijgedragen aan deze kennisbank pagina: