Verslag Stedencampagne Sittard-Geleen-Born 2009

Economische crisis in Sittard-Geleen en ernstig veel leegstand en vertrekkende bedrijven.

Stedencampagne Sittard-Geleen-Born 2009Half juni 2009 heeft het promotieteam van ICTloket.nl nogmaals een stedencampagne gehouden in de regio Sittard-Geleen-Born. Het team bestaande uit; Aaron Mulder, Niek Heuts en FP van Hek, ging in totaal drie weken op pad om ondernemers te bezoeken. In november 2005 is in deze regio al eerder een stedencampagne geweest. Toen waren de ondernemers nog erg enthousiast over deze ondernemende regio. Het doel van de campagne was om zoveel mogelijk ondernemers te bezoeken en te informeren over de gratis informatiegesprekken en de informatieve bijeenkomst in september met netwerkbowling en aansluitend Marco Borsato LIVE.

Tijdens het persoonlijk bezoek aan de ondernemers en bedrijven werd een introductiemap met daarin informatie van ICTloket en haar sponsoren overhandigd aan de ondernemers. Tevens werd gevraagd naar het ondernemingsklimaat in deze regio.

Stedencampagne Sittard-Geleen-Born 2009Al direct viel op dat vele bedrijfspanden en kantoren leeg staan. Ook in de binnenstad van Geleen was de leegstand duidelijk zichtbaar. De binnenstad van Sittard had daarintegen vrijwel geen leegstand. De klappen zijn duidelijk het hardste gevallen bij de bedrijven op bedrijventerreinen en de ringwegen. Dit tekent de situatie waarin veel ondernemers terecht zijn gekomen of dreigen te komen. Helaas was de reactie (te) vaak (volgens ICTloket.nl) van bedrijven dat ze binnenkort gingen stoppen of dreigden failliet te gaan en dat baart ICTloket ernstige zorgen. Omdat ICTloket.nl het ideële doel heeft het Limburgse MKB (wel en niet ICT-bedrijven) te versterken en de rentabiliteit van het Limburgse MKB wil verhogen is extra veel aandacht aan de ondernemers besteed en zijn zoveel mogelijk bedrijven bezocht.

Door innovatie, strategische heroriëntatie toe te passen of via internet te gaan verkopen zouden vele ondernemers kansen kunnen realiseren om door te starten of meer omzet te genereren. Helaas is echter ICT en ondernemen via internet nog altijd onbekend en missen veel ondernemers daar de kennis van.

Stedencampagne Sittard-Geleen-Born 2009Het waren intensieve dagen, zeker in de laatste week toen de temperatuur opliep tot boven de 25º Celsius. Niettemin hebben we in totaal hebben ongeveer 500 ondernemers persoonlijk bezocht en ondanks dat er veel panden leeg staan is de campagne geslaagd. Wellicht dat ICTloket.nl in de komende jaren nogmaals deze regio zal bezoeken.

Voor een fotoverslag kunt u hier kijken.
De uitgezonden aflevering van Streekomroep Start kunt u hier bekijken.

Het ICTloket promotieteam bezocht o.a. de volgende bedrijventerreinen:

  • Industriepark-Noord
  • Bedrijvenstad Fortuna
  • Handelscentrum Bergerweg Krawinkel
  • Kampstraat
  • Borrekuil Binnenstad Sittard
  • Binnenstad Geleen Binnenstad Born

     

LinkedInTwitterGoogle+Facebook
Project
management
Online
marketing
Search engine
optimization
Search engine
advertising
Social media
marketing
Web
analytics
  • ICTloket.nl | Netwerkevenementen, Online Marketing en Projectmanagement
  • | ©2017 ICTloket.nl     Privacy Statement