Verslag Innovatief en Creatief ondernemen in twee Limburgen:

2 Februari 2010 heeft ICTloket Nederland en ICTloket Vlaanderen (i.s.m. Gemeente Maastricht) samen een evenement georganiseerd, innovatief en creatief ondernemen in beide Limburgen. De locatie was in het (oude) stadhuis van de gemeente Maastricht. Hierbij waren circa 165 gasten aanwezig. In totaal waren 19 sprekers aanwezig op het evenement, waaronder de burgemeester (Dhr. Wim Dries) van de gemeente Genk. Namens de gemeente Maastricht waren Dhr. Timmermans (Accountmanager bedrijven) en Dhr. Fred Sijben (directeur ontwikkelingsbedrijf Maastricht) aanwezig.

  
Om 12:30 uur begon de plenaire opening in de oude raadzaal. Deze ging o.a. over  de gewenste samenwerking van Nederlands- en Belgisch-Limburg.
Streefpunten zijn: ondernemen, innovatie en samenwerking bedrijfsleven, onderwijs en overheid.
Achtereenvolgens kwamen de Gemeente Maastricht, Gemeente Genk, Provincie Limburg (NL), Provincie Limburg (BE) en de Kamer van Koophandel Limburg aan het woord.

       

 
Om 13:00 uur begonnen de kennissessies van de bedrijven voor de gasten in de Raadzaal of de Merritzaal.
Een kennissessie ging over internationale fusies en overnames, deze presentatie werd o.a. verzorgd door dhr. van der Hoff namens Adcorporate in de Merritzaal. De andere keuze kennissessie ging over zicht op juridische zaken. Deze werd gegeven door dhr. Dubbeldam namens KampsVanBaar advocaten (NL) en dhr. Jacobs namens Time.lex in de Raadzaal (BE).
 

Na deze twee presentaties was er ca. 30 minuten netwerkpauze in de centrale hal van het schitterende oude stadhuis. Het doel was dat de gasten en de sprekers een broodje en een drankje konden nuttigen en natuurlijk voldoende konden netwerken. 

 

Om 14:00 uur begonnen de volgende sprekers met de twee volgende keuze kennissessies. Internationaal ondernemen d.m.v. E-Commerce en deze presentatie werd verzorgd door dhr. Wintjens namens Ivengi in de Raadzaal. De andere keuze kennissessie werd verzorgd in de Merritzaal en ging over “samen ondernemen is voorsprong nemen”, verzorgd door Mevr. Albregts namens Innovatiecentrum (BE).
 
Om 14:30 uur vonden de volgende twee keuze kennissessies plaats. Personeelsinzet en fiscale zaken over de grens was. Deze werd in de Raadzaal verzorgd door dhr. Janssen namens Gibo Groep. De tweede  keuze kennissessie “Software over de grenzen en klantenbeheer” werd in de Merritzaal verzorgd door dhr. Cools namens Thinkwize (BE).
 
Om 15:00 uur waren de keuze kennissessies over de onderwerpen:
(Internationale) Wettelijke regels bij facturen en deze werd in de Merritzaal verzorgd door dhr. Sinkiewicz namens Sinkiewicz Gerechtsdeurwaarders.
De tweede keuze kennissessie “Media en innovatiemogelijkheden, online en offline” en deze keuze kennissessie werd in de Raadzaal verzorgd door Dhr. Claes namens 2Imagine (BE).
 
Na wederom deze twee keuze kennissessies waren 30 minuten netwerk pauze ingepland.
 

De voorlaatste twee keuze kennissessies gingen verder om 4 uur. Een had het onderwerp “internationaal ondernemen en ICT infrastructuur” en werd verzorgd in de Raadzaal door dhr. Batens namens A2 Networks. De andere keuze kennissessie had het onderwerp “de meetbaarheid en snelle rapportagemogelijkheden” en werd verzorgd door Dhr. Beckers namens Credon in de Merritzaal.

Om 16:30 uur waren dan de twee laatste twee keuze kennissessies. De eerste keuze: “gedreven medewerkers en een (lead) portaal” en deze werd verzorgd door dhr. Hufkens namens LimburgVac, in de Raadzaal. De andere keuze kennissessie had het onderwerp “online samenwerking en gegevensuitwisseling” en deze kennissessie werd verzorgd door dhr. Demeyer namens Microsoft, in de Merritzaal.
 
Na iedere kennissessie werd door dhr. Mulder en door dhr. Legros een bloemetje overhandigd en een dankwoord uitgesproken aan de spreker(s) om te bedanken namens ICTloket Nederland en ICTloket Vlaanderen.

Dankwoord van ICTloket aan sprekers en partners (in volgorde van dagplanning):
  • Gemeente Maastricht – Dhr. Sijben                                              
  • Gemeente Maastricht – Dhr. Timmermans
  • Gemeente Genk – Dhr. Dries                                          
  • Provincie Limburg – Mevr. van Aaken                                                 
  • Unizo – Dhr. Buteneers
  • Provincie Limburg – Dhr. Sleypen
  • Kamer van Koophandel – Dhr. Guyt
  • Gibo Groep – Dhr. Janssen
  • A2 Networks – Dhr. Batens
  • Adcorporate – Dhr. van der Hoff, Dhr. Leemans, Dhr. Peters
  • Kamps Van Baar advocaten – Dhr. Dubbeldam
  • LimburgVac – Dhr. Hufkens
  • Ivengi – Dhr. Wintjens
  • Sinkiewicz – Dhr. Sinkiewicz   
  • Time.lex – Dhr. Jacobs  
  • Innovatiecemtrum – Mevr. Albregts
  • Thinkwize – Dhr. Cools
  • 2Imagine – Dhr. Claes
  • Credon – Dhr. Beckers
  • Microsoft – Dhr. Demeyer
 
Dankwoord aan ondersteunende partners:
  • Hensgens Mobiliteitsgroep – Dhr. Holder en Dhr. Dahmen
  • Edison AV – Dhr. Stijnen
  • Service Royal – Dhr. Bams
 
Dankwoord aan de media:
- Tv Limburg (www.tvl.nl)
- Fotograaf gemeente Maastricht (www.maastricht.nl) Peter Quaedflieg en Paul Rutten
 
Omtrent 17:00 uur waren de laatste kennissessies afgelopen en was er een ruim uur de tijd om te netwerken onder het genot van een hapje en een drankje. Dat volle uur netwerken werd goed gebruikt door de gasten, sprekers en deelnemende bedrijven.
 
Dit evenement georganiseerd door ICTloket Nederland & ICTloket Vlaanderen en was weer het volgende zeer geslaagde gratis evenement.
 
Klik hier om de foto’s van dit evenement te bekijken.

 

 
 
LinkedInTwitterGoogle+Facebook
Project
management
Online
marketing
Search engine
optimization
Search engine
advertising
Social media
marketing
Web
analytics
  • ICTloket.nl | Netwerkevenementen, Online Marketing en Projectmanagement
  • | ©2017 ICTloket.nl     Privacy Statement