Bron: Auto Info 17-10-2008

Aaron Mulder, directeur ICTLoket.nl 

Voorlopig sta ik elke keer langer in de file en dat is geen prettig vooruitzicht!”

ICTLoket.nl is het gratis adviesloket voor ondernemers, directie, leidinggevenden en medewerkers die meer uit ICT willen halen. Het project werd enkele jaren geleden opgestart vanuit Hogeschool Zuyd, Provincie Limburg en het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO). De doelstelling van g ratis kortdurend professioneel ICT-advies wordt ondanks de huidige uitbreiding van de dienstverlening nog altijd gehandhaafd. Ook het midden- en kleinbedrijf in de rest van Nederland en de Euregio kan nu profiteren van ICTLoket.nl. Zo wordt er een Euregionale kennisbrug gecreëerd. Voor Aaron Mulder, directeur ICTLoket.nl betekent de uitbreiding ook meer reizen. Dagelijks reist hij al vanuit Obbicht naar het hoofdkantoor aan het Oranjeplein in Maastricht. Daarnaast reist hij stad en land af om relaties in onder meer het bedrijfsleven te bezoeken.

Alles wat met techniek te maken geniet de bijzondere interesse van Aaron. Niet zo geheel verwonderlijk voor de directeur van ICTLoket.nl. “Vooral de combinatie van techniek en vervoer vind ik helemaal geweldig,” vertelt Aaron. “Als fervent autoliefhebber houd ik me regelmatig bezig met het tunen van auto’s. Het bekijken van boten en auto’s op internet vind ik reuze interessant en momenteel ben ik zelfs bezig te bekijken welke mogelijkheden er zijn voor het wonen op water.”


Parkeerfaciliteiten

De centrale ligging van Maastricht heeft Aaron recentelijk doen besluiten het hoofdkantoor van ICTLoket.nl te verhuizen van Heerlen naar Maastricht. “De partijen waarmee wij in toenemende mate samenwerken, gingen er eigenlijk al min of meer van uit dat we ons in Maastricht zouden vestigen,” aldus Aaron. “Voor de Hogeschool in zowel Eindhoven als Belgisch Limburg (KHLim) was het gewoon een logische stap. Maastricht ligt centraal en heeft internationale allure. Dat spreekt ook zakelijke partijen aan. De stad heeft veel te bieden. Je kunt er geweldig shoppen en heerlijk eten. Ik moet de gemeente complimenteren met de uitbreiding van de parkeerfaciliteiten in het centrum. Het aantal parkeergarages is de afgelopen jaren uitgebreid en beslist een aanwinst voor de stad.”


Takelservice

Aaron vertoeft graag in het centrum van Maastricht. “Natuurlijk zou ik het liefst mijn auto in de parkeergarage onder het Vrijthof willen parkeren. Maar voor wie vanaf de Geusselt komt, moet hiervoor via de Noorderbrug en de Via Regia omhoog, flink omrijden. Daar doe je al snel zeker twintig minuten over. En dan heb je nog geluk! Het systeem van parkeervergunningen past bovendien niet bij de internationale allure die de stad graag wil uitstralen. Het gele teken voor vergunninghouders op de parkeerplaatsen is voor buitenlanders immers onbegrijpelijk. En voor wie zijn auto wel daar parkeert, wordt geconfronteerd met het strikt sanctiebeleid van de gemeente. Zeker in de zomer want dan doet de gemeente er alles aan om de binnenstad bewoonbaar te houden. De fout geparkeerde wagens worden gewoon afgesleept. De toeristen denken bij terugkomst dat hun auto is gestolen en nemen contact op met de politie. Daar krijgen ze vervolgens het telefoonnummer van de takelservice waar ze cash moeten betalen om hun auto weer terug te krijgen. Dat overkomt je maar één keer. Daarna heb je, denk ik, nog maar weinig animo om nog eens naar Maastricht te komen.” 

 

Geusselt

Het meeste prominente verkeersprobleem blijft toch de situatie rondom de Geusselt. “Het is toch bijna te gek voor woorden dat je vanuit Zuid-Frankrijk tot Groningen aan een stuk kunt rijden en in Maastricht opstoppingen tegenkomt. Dat noemen ze dan een groene zone. Maar het is al lang geen groene zone meer en dat zal de komende jaren ook niet verbeteren. Ik heb zelf het gevoel dat ik nu al steeds langer in de file sta. Dat komt, naar mijn mening, omdat ze onlangs de doorgetrokken lijn tussen de snelwegen vanuit Heerlen en Eindhoven hebben verlengd.” De tunnel mag dan wel de oplossing bieden voor het transferverkeer op lange termijn maar tot die tijd zal volgens Aaron de verkeerssituatie zeker niet verbeteren. “Tijdens de bouw van de tunnel willen ze het verkeer vanaf de A2 en A79 bij de Geusselt opsplitsen richting Noorderbrug en McDonalds. De gemeente verwacht dat hierdoor verkeerschaos zal uitblijven. Echter, nu zijn er met de groene zone drie mogelijkheden en slibt het al dicht. Met twee uitvalswegen zal de situatie dus zeker niet verbeteren. Het duurt nog heel lang eer in Maastricht de verkeersdrukte beter wordt gereguleerd. Ook voor mij betekent het dat ik dagelijks langer in de file zal staan. Geen prettig vooruitzicht!” 

 

Foto: “Het opsplitsen van het verkeer tijdens de bouw van de tunnel richting Noorderbrug en McDonalds zal niet het gewenste effect hebben.”

LinkedInTwitterGoogle+Facebook
Project
management
Online
marketing
Search engine
optimization
Search engine
advertising
Social media
marketing
Web
analytics
  • ICTloket.nl | Netwerkevenementen, Online Marketing en Projectmanagement
  • | ©2017 ICTloket.nl     Privacy Statement