Verslag evenement 23 november – Harbour Club

Inleiding
De prachtige Harbour Club was de locatie voor het kennis- en netwerkdiner van 23 november 2010. De inloop voor de gasten, startte om 18:30 uur. De gasten ontvingen bij binnenkomst een glaasje champagne en tevens de naambadge. Rond 19:00 waren alle 83 gasten present en het programma kon aanvangen.


Opening en Tafelwissel 1
Dhr. Mulder opende deze avond met een welkomstwoord en een kort woord over ICTloket.nl. Dhr. Aaron Mulder gaf vervolgens het woord over aan Marc Neven van de Harbour Club. Dhr. Marc Neven vertelde over de prachtige locatie en over o.a. de inrichting, die door de heer Jan des Bouvrie is ontworpen. Dhr. Mulder vervolgde de presentatie deze avond en kondigde het eerste gerecht aan. Maar alvorens de gasten konden genieten van dit gerecht vond er een tafelwissel plaats. Hierbij wisselde iedereen van tafel en vonden er drie stappen plaats.

Stap 1: Visitekaartjes uitwisselen
Stap 2: Voorstelronde, of informeel netwerken
Stap 3:
Vervolgafspraak maken met wie en waarom?

Gang 1:
Carpaccio van kabeljauw met spekjes, limoen vinaigrette, kwarteleitje en een couscous van bloemkool.

Na dit gerecht was het aan de deelnemende bedrijven om presentaties te verzorgen over de hoofdonderwerpen van deze avond; Kennis- en Talentontwikkeling, Toepassen Werving en Selectie (HRM) en Customer Relationship Management (CRM), met tussendoor tafelwissels, gang 2 en gang 3.

Link –Match –Fit
De heren Michel Brouwer en Roger Naudin spraken namens Job-Flow over Matchen van werknemers aan een bepaalde functie en/of opdracht. De onderwerpen waarover deze heren spraken waren:

  • —De trends achter werving en selectie
  • —Link-Match-FIT principe
  • —Werving: benadering van doelgroep
  • —Profiel MATCHing
  • —Selectie instrumenten

Tafelwissel 2
Na deze interessante presentatie kondigde Dhr. Mulder het tweede gerecht aan, waarvan de gasten konden genieten.

Gang 2:
Gebakken coquille in kreeftensaus met peultjesNa afloop van de tweede gang, vond er een tweede tafelwissel plaats. Natuurlijk werden bij deze tweede tafelwissel wederom de drie spelregels nageleefd.


Praktische CRM
De heren Olaf Hoppenbrouwers en Kamal Rifai spraken namens Irelate. Deze kenissessie had als hoofdonderwerp het praktisch inzetten van CRM. De onderdelen van CRM die hier aan bod kwamen waren:

  • Wat is CRM?
  • De customer Life Cycle
  • De toepassing van CRM
  • HR en QA applicatie
  • Details functionaliteit
  • Live demo van CRM in outlook
  • Toekomst van CRM

Tafelwissel 3
Na deze interessante presentatie kondigde Dhr. Mulder het derde gerecht aan, waarvan de gasten konden genieten.

Gang 3:
Hertenbout in z’n braadjus, puree amande, groene asperge en spinazie of spitskool.

Na afloop van de derde gang, vond de derde tafelwissel plaats. Natuurlijk werden bij deze derde tafelwissel wederom de drie spelregels nageleefd.


Boeien & Binden
De heren Ray Vondenhoff en Gerard Castermans spraken namens EDU-Line over het boeien en binden van werknemers. De onderwerpen die in hun presentatie aan bod kwamen waren:

  • Onduidelijkheid en generatieverschillen
  • Bedrijfscultuur / Wij-cultuur
  • doelen – meten – actie
  • Open Mind
  • Empowerment
  • Talentmanagement
  • Passie

Dankwoord en Borrel
Nadat deze laatste kennissessie plaats had gevonden was een dankwoord op zijn plaats. Alle sprekers en medewerkende partijen ontvingen een fles wijn van Dhr. Mulder, namens ICTloket. Ter afsluiting vond er zoals gewoonlijk een netwerkborrel plaats, waarbij de gasten de kans kregen om verder te netwerken onder het genot van een drankje.



De foto’s van dit evenement kunt u hier bekijken.


Ons dankwoord gaat uit naar

Marc Neven – Harbour Club – m.neven@harbourclub.nl
Michel Brouwer – Job-Flow – michel.brouwer@job-flow.nl
Roger Naudin – Job-Flow – contact via Michel Brouwer
Ray Vondenhoff – EDU-Line – ray@edu-line.nl
Gerard Castermans – EDU-Line – gerard@edu-line.nl
Olaf Hoppenbrouwers – iRelate – olaf.hoppenbrouwers@irelate.nl
Kamal Rifai – Microsoft – Contact via Olaf Hoppenbrouwers
Sebastiaan Bams – Service Royal – s.bams@serviceroyal.nl
Marco Stijnen – Edison AV – m.stijnen@edison-av.nl