Web analytics

Meten is weten! De effectiviteit van campagnes kunnen dankzij grondige analyses worden gemeten. Het instellen van doelen om de gehele sales-funnel inzichtelijk te maken is daarbij een cruciaal onderdeel. Welke zoekwoord van een campagne levert bijvoorbeeld een verkoop op (en bijbehorende verkoopbedrag). Welk zoekwoord zorgt voor hoge of lage bounce-percentages (bezoekers die slechts een pagina bezoeken of direct de website weer verlaten)? Alvorens een campagne op te starten kunnen bezoekers-analyses belangrijk inzicht verschaffen over de doelgroep. Diepgaande kennis van analytics of andere webstats is cruciaal.
Andere belangrijke vragen zijn bijvoorbeeld:

  • Hoeveel bezoekers
  • Via welke kanalen
  • Bounce-percentage
  • Geografie
  • Taal
  • Soort apparaat
  • Demografie
  • Productinteresse
  • Lifestyle
  • Concurrentiestatistieken, etc.
Doelstellingen, rendement en meetbaarheid staan voorop. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over online marketing.
Één van onze klanten aan het woord:

“Hotel Bigarré is met haar historische ambiance gelegen in het centrum van de bourgondische stad Maastricht en aan de oever van de Maas. Het hotel is op slechts 3 minuten loopafstand van het Vrijthof en de Markt en 5 minuten loopafstand van het Onze Lieve Vrouweplein. Residences Maastricht verhuurt luxe gemeubileerde appartementen in het centrum van Maastricht. Alle appartementen zijn gelegen op loopafstand van de Markt en het Vrijthof. Aaron Mulder van het ICTloket heeft voor Hotel Bigarre Maastricht en Residences Maastricht o.a. de invulling van de websites verzorgd. Naast het realiseren van content en fotografie zorgt Aaron dat de inhoud actueel blijft. Door het opstellen en verzenden van de nieuwsbrieven blijven onze gasten op de hoogte van de laatste kortingen en ontwikkelingen. De medewerkers krijgen advies over het inzetten van social media. Aaron is een aangename sparringspartner waarmee ik nieuwe campagnes kan afstemmen, uitwerken en meten. Dankzij het grondig meten van campagnes weten wij hoe en welke resultaten worden behaald”, R. Tombroek, (Art in Hospitality BV) Hotel adviseur.

Diensten: Web Analytics, Email marketing, Content Management, Social Media, Advertising, Promotiecampagnes, Boekingswebsites, etc.
LinkedInTwitterGoogle+Facebook
Project
management
Online
marketing
Search engine
optimization
Search engine
advertising
Social media
marketing
Web
analytics
  • ICTloket.nl | Netwerkevenementen, Online Marketing en Projectmanagement
  • | ©2017 ICTloket.nl     Privacy Statement