Search engine advertising

Search engine advertising is het inzetten van zoekgigant Google om via (betaalde) tekstadvertenties (of product-shopping) effectieve en directe promotie te realiseren in de zoekmachine. Advertentiedoelstellingen zijn veelal gericht op (hard targets) conversie (doelen zoals inschrijven op nieuwsbrief, verkopen, ingevulde contactformulieren e.d.). Alvorens het opstarten van online campagnes is het cruciaal de doelgroep en randvoorwaarden vast te stellen. Op welke zoekwoorden zoekt uw doelgroep, met welk zoekvolume en hoe moeten advertenties ingericht worden om daadwerkelijk de gewenste doelstellingen te kunnen behalen. “Gericht schieten in plaats van met hagel”.

Dankzij vele jaren (meertalige en meer-landen) ervaring met search engine advertising, van klein tot zeer groot (project) en in zowel B2B als B2C, kunnen wij daadwerkelijk meetbare conversies realiseren. De relatie tussen web analytics en advertentiemodules via vergaande koppelingen is van groot belang. Naast de bekende tekstadvertenties op Google kunt u ook denken aan tekstbanner- of beeldbannercampagnes via het Google netwerk. Remarketing is mogelijk via verschillende kanalen: via de zoekmachine Google met tekstadvertenties, social media en herinneringen via andere websites (via Google netwerk). Remarketing zal conversieverhogend werken, waarbij wij rekening houden met de betreffende regelgeving per land.

Redenen om gebruik te maken van search engine advertising:

  • Snel gevonden worden in Google
  • Product en/of dienstgericht adverteren
  • Volledig meetbaar via web analytics
  • Uitstekend inzetbaar (en aanvulbaar) naast natuurlijke zoekmachine optimalisatie
Doelstellingen, rendement en meetbaarheid staan voorop. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over online marketing.
Één van onze klanten aan het woord:

“Zonnepanelen Parkstad heeft de afgelopen jaren honderden klanten geholpen met de verkoop en plaatsing van zonnepanelen. Deze projecten bestaan voornamelijk uit het plaatsen van een aantal panelen op platte of schuine daken van huizen of garages. Ook zijn enkele grotezonnepaneelcentrales met honderden zonnepanelen gebouwd om duurzame elektriciteit op te wekken. In 2015 is Zonnepanelen Parkstad doorgegroeid naar een nieuwe bedrijfslocatie en heeft een uitbreiding van het managementteam plaatsgevonden. Deze uitbreiding is met name gedaan omdat Zonnepanelen Parkstad grote projecten ​uitvoert waarbij honderden woningen via aanbesteding worden voorzien van zonnepanelen. Aaron Mulder van het ICTloket creëert door het uitvoeren van diverse online marketingdiensten veel meerwaarde voor Zonnepanelen Parkstad. De diensten bestaan o.a. uit het meetbaar aandragen van vele tientallen nieuwe klanten per maand via online marketingactiviteiten. Aaron is een aangename sparringspartner die geregeld nieuwe ideeën heeft en initiatief neemt voor nieuwe acties. Het grote en kwalitatieve netwerk van ICTloket is daarbij een groot voordeel voor ons. Dankzij het netwerk kunnen wij nieuwe ontwikkelingen en innovaties snel bekendmaken en genieten wij meer media aandacht”, E. Zanetti, directeur Zonnepanelen Parkstad.

Diensten: Search Engine Advertising, Search Engine Optimization, Web Analytics, Persdiensten, Promotiecampagnes, Content Management, Social Media, etc.
LinkedInTwitterGoogle+Facebook
Project
management
Online
marketing
Search engine
optimization
Search engine
advertising
Social media
marketing
Web
analytics
  • ICTloket.nl | Netwerkevenementen, Online Marketing en Projectmanagement
  • | ©2017 ICTloket.nl     Privacy Statement