E-mail Marketing

Binnen deze kennisbank categorie kunt u:
Paginas die vallen onder deze categorie:

Direct marketing is een bekend en bewezen communicatie-instrument. Een persoonlijke brievenbus is en blijft de juiste plaats om huidige en potentiële klanten rechtstreeks en persoonlijk te bereiken.

Momenteel rijst wel de vraag: welke brievenbus? De traditionele of de electronische? Het antwoord ligt voor de hand…

“E-mail is de meest populaire vorm van communicatie na de telefoon en ligt al ver voor op de zakelijke brief” (Reuters/Zogby).

  • De E in E-mail staat voor Electronic, maar ook voor Efficiënt. Productiekosten en distributiekosten zijn fractioneel ten opzichte van “papieren” mailings. Bij een mailing naar 10.000 adressen kan worden gedacht aan 5 tot 10 procent van de huidige kosten.
  • Tijdsefficiënter: het creëren van een e-mail nieuwsbrief gaat vele malen sneller dan het produceren van een papieren gedrukt exemplaar. Géén distributie van drukwerk, géén enveloppen vullen, geen herdruk omdat er tóch een foutje is ingeslopen…. Een e-mail campagne naar 10.000+ adressen neemt niet meer tijd in beslag dan het opstellen van een document op een PC. Hierdoor kan direct worden ingespeeld op veranderingen of events in de markt.
  • Hoge respons: e-mail is zich aan het ontwikkelen tot een onvermijdelijk advertentiemedium. Ruim 90 procent van alle e-mails wordt gelezen door hun ontvangers (wanneer deze ontvanger zich aktief heeft aangemeld voor een e-mail nieuwsbrief ), zo blijkt uit een recente studie. Bovendien blijkt dat ruim dat 35 procent van deze ontvangers heeft doorgeklikt naar de website en een aankoop heeft verricht.
  • Meetbaar: de verzender kan vaststellen wie de e-mail ontvangen heeft door te registreren of de ontvanger via de e-mail naar de website heeft doorgeklikt.

Uw e-mail opmaken in een HTML sjabloon verbeterd die opmaak en leesbaarheid van de e-mail. Tevens door gebruik te maken van een HTML opmaak hoeven afbeeldingen niet als bijlage mee te worden gezonden en worden bij het openen van de e-mail pas gedownload van het Internet.

In veel MKB E-mail marketing tools is het mogelijk om

  • geadresseerde zichzelf on-line te laten afmelden voor de nieuwsbrief (opt-out)
  • geautomatiseerde verzending naar alle e-mail adressen in uw e-mail adressenbestand te laten plannen
  • geretourneerde e-mails automatisch te verwerken (niet meer bestaande e-mail adressen worden verwijderd)


  • Test uw e-mail campagne


  • LinkedInTwitterGoogle+Facebook

    Gebruikers die hebben bijgedragen aan deze kennisbank pagina:
    Project
    management
    Online
    marketing
    Search engine
    optimization
    Search engine
    advertising
    Social media
    marketing
    Web
    analytics
  • ICTloket.nl | Netwerkevenementen, Online Marketing en Projectmanagement
  • | ©2017 ICTloket.nl     Privacy Statement