Verslag – opening van de nieuwe webportal – 07 september 2010

Dinsdag 7 september 2010 heeft ICTloket.nl een evenement georganiseerd ter ere van de opening van de nieuwe webportal. In totaal waren ca. 235 gasten aanwezig bij Stayokay Maastricht. Voordat de openingsceremonie plaatsvond waren de gasten aan het netwerken met drankjes en muffins. Om kwart over vier nodigde dhr. Aaron Mulder de gasten uit om plaats te nemen in de zaal waar de openingsceremonie en kennissessies plaatsvonden.

Openingsceremonie:

  • Dhr. Aaron Mulder opende het evenement met inleiding over de geschiedenis van ICTloket.nl.
  • Dhr. Luc Bronckers gaf een openingpresentatie over StayOkay en de mogelijkheden van de vergaderzalen.
  • Mevr. Barbara Bönner vertelde in het kort over het bedrijf Wetsuitsyou.
  • Dhr. Wim Meys van de Gemeente Maastricht sprak over het verleden en de toekomst van zakendoen en de daarbij behorende ontwikkelingen in Maastricht.

De Toost en Post!

Dhr. Aaron Mulder en dhr. Wim Meys opende officieel de nieuwe ICTloket.nl webportal met een iPad van Ivizi (Roger Villevoye), via een post op de portal en een champagnetoost (geserveerd door de hostesses van Service Royal). De gasten kunnen via een van hun social media accounts inloggen op de nieuwe webportal van ICTloket, waarmee ze kennisartikels kunnen bewerken, lezen, toevoegen en discussiëren.

Kennissessies

Bluesign – Dhr. Bobby Verlaan gaf een kennispresentatie over het gebruik maken van social media. Tegenwoordig gebruikt zeer veel ondernemers social media. Mensen gebruiken o.a. Hyves, Facebook en zakelijk vooral Linkedin. Op die manier kunnen mensen online netwerken opbouwen en berichten naar elkaar sturen. Ook is het mogelijk via deze social media het bedrijf te promoten en gemakkelijk met elkaar over lange afstanden te communiceren. Nadat dhr. Verlaan had verteld over social media, gaf dhr. Verlaan uitleg over het gebruik maken van het nieuwe ICTloket.nl webportal.

XBI – Dhr Alain Rutten en dhr. Rob Gabriels hielden een kennissessie presentatie over

  • Geen CRM zonder ERP
  • De waarde van CRM

De heren begonnen hun presentatie met een inleiding over de geschiedenis van CRM. Vroeger kwam de melkboer langs om melk te verkopen bij de mensen. De melkboer kende zijn klanten goed. Als de mensen niet thuis waren, liet hij toch een aantal flessen voor de mensen achter, omdat hij wist dat die mensen de flessen wilden hebben. Daarmee wilden de heren duidelijk maken dat vroeger ook netwerken werden opgebouwd. Dat is in het heden nog altijd zo, maar in het heden word er gebruik gemaakt van social media portals en natuurlijk CRM.

Netwerkborrel en BBQ

Nadat alle speeches en kennissessies waren volbracht, vond er een netwerkborrel plaats. De gasten konden binnen en buiten op het terras staan of zitten. De netwerkende gasten verkregen drankjes en gegrild vlees met broodjes (BBQ) van de hostesses van Service Royal. Tijdens de netwerkborrel was ook de Scarab Powerboot aanwezig, die bekend is van Miami Vice. De gasten konden in groepjes van ca. 10 personen  meevaren over de maas en na de kennedybrug leverde de snelheid van de powerboat spannende momenten op. Ook was er gelegenheid om te waterskiën en ondanks het redelijk koude weer was er toch een gast die het aandurfde.

Dankwoord:

De foto’s van het evenement kunt u hier bekijken.

LinkedInTwitterGoogle+Facebook
Project
management
Online
marketing
Search engine
optimization
Search engine
advertising
Social media
marketing
Web
analytics
  • ICTloket.nl | Netwerkevenementen, Online Marketing en Projectmanagement
  • | ©2017 ICTloket.nl     Privacy Statement