Nieuwsverzamelaar Yovoli start crowdfunding op Kickstarter

Den Bosch, De nieuwe nieuwsverzamelaar Yovoli start deze week op Kickstarter een crowdfunding. Doel: een nieuwsdienst voor freelance journalisten, kleine redacties, bloggers en persvoorlichters. Het initiatief voorziet deze grote groep van hele en halve professionals in het Nederlandse taalgebied van een professionele robotservice zonder winstbejag.

Het initiatief is tot stand gekomen in samenwerking met Nieuwsbank BV en Telpress Benelux. Nieuwsbank zal per 1 november haar persberichtenservice aan Yovoli overdragen. Telpress zorgt voor de nieuwste robottechnologie met de Telpress NewsSlider. Al naar gelang de behoefte van de gebruikers wordt vanaf 1 november de attendering op persberichten uitgebreid met monitoring van alle belangrijke Nederlandstalige nieuwsmedia.

Ook het verzamelen van social media-berichten ligt in het verschiet. Zo krijgen gebruikers van Yovoli de beschikking over een instrument waarmee je elk nieuwsitem op de voet kunt volgen. Door eigen input kunnen de gebruikers vervolgens kenbaar maken welke rol zij zelf in de berichtgeving over een nieuwsontwikkeling kunnen spelen.

Doel: 500 abonnees
De crowdfunding slaagt bij een bedrag van 6.600 euro. Crowdfunders – of ‘backers’ zoals ze bij Kickstarter worden genoemd – kunnen kiezen uit financiering vanaf 12 tot 150 euro. Daar staat een abonnement voor 1 maand tot 1 jaar tegen de minimumprijs van 12.50 euro per maand tegenover. Bij 500 abonnees is het voortbestaan en de verdere ontwikkeling van de dienst al voldoende veiliggesteld.

“Yovoli combineert mens en robot in de nieuwsgaring,” stelt initiatiefnemer Yoerak van Voorst. “Dit is wat je krijgt als je beiden goed laat samenwerken. Het resultaat is een persoonlijke optimale nieuwsbron. Hij is volledig, instelbaar en onuitputtelijk. Yovoli is een betaalbare onuitputtelijke nieuwsbron. Een een grote steun voor bloggers en kleine zelfstandige journalisten.”

Hoofdredacteur Jan Halkes van Nieuwsbank: “Yovoli heeft de potentie om in samenwerking met haar abonnees zich te ontwikkelen tot een belangrijke nieuwsmonitor waar de ontwikkeling van nieuwsitems van begin tot eind gevolgd kan worden. Een mooie tool om hypes en nepnieuwtjes tegen te gaan.”

Bron: Nieuwsbank

LinkedInTwitterGoogle+Facebook

admin
19/10/2017; 07:55