#Linkedin en VONQ gaan langdurige samenwerking aan #socialmedia

Maastricht 29-09-2011. VONQ, winnaar van de Rotterdamse Ondernemersprijs 2010, heeft de samenwerking voor 3 jaar verlengd met Linkedin, ’s werelds grootste zakelijke sociale netwerk met 120 miljoen leden, voor het plaatsen van vacatures op het sociale netwerk.

VONQ plaatst gericht vacature- en arbeidsmarktcampagnes op het internet. Dit doet het Rotterdamse bedrijf – met ook vestigingen in Amsterdam en Londen- voor grote organisaties zoals Ahold, KPN en Unilever, maar ook voor de spreekwoordelijke bakker op de hoek. Zo blijkt dat plaatsingen op LinkedIn zowel kwantitatief als kwalitatief goede resultaten opleveren. Tycho van Paassen, partner bij VONQ licht toe: “Wij meten alle vacatureplaatsingen nauwkeurig door en zien dat de kwaliteit van de sollicitaties die van LinkedIn afkomen zeer hoog is.”

Linkedin heeft zich in een periode van vier jaar als belangrijke schakel in online recruitment weten te positioneren. Leden gebruiken LinkedIn om hun online professionele identiteit vast te stellen, hun netwerk op te bouwen en met zakelijke relaties in contact te komen en te blijven. Dit helpt hen nog succesvoller te zijn in hun huidige werk en nieuwe carrièremogelijkheden voor hun toekomst te ontdekken. Het percentage gebruikers van Linkedin per hoofd van de bevolking is nergens zo groot als in Nederland.

Tycho van Paassen: “Wij zien dat het online recruitment landschap sterk aan het veranderen is waarbij LinkedIn goede kaarten heeft om een leidende rol in te nemen, deze langdurige overeenkomst met LinkedIn bevestigt dit vertrouwen"

De samenwerking tussen de twee bedrijven onderschrijft de grote rol die social media zijn gaan spelen binnen online recruitment.  

Bron: VONQ via Nieuwsbank

Aaron Mulder
ICTloket.nl
29/09/2011; 18:02